80- Plussers genoten van heerlijke brunch

Ze genoten zichtbaar van de brunch, de 80-Plussers die zondag 22 september op uitnodiging van de Dorpsraad Oploo in De Oude Heerlijkheid bijeenkwamen om met generatiegenoten 80 jaar Vrijheid te vieren. Na de warme openingswoorden van Willeke Cornelissen kregen 70 senioren en hun begeleiders een heerlijke maaltijd voorgeschoteld door Ploon Hendriks en haar ‘keukenbrigade’!

Toetje
Er werd heel wat gebuurt, met natuurlijk extra accenten op hoe ze de Tweede Wereldoorlog en de bevrijding hadden beleefd. Als ‘toetje’ van de brunch waren de senioren getuige van de première van een korte film waarin vier leeftijdgenoten uit Oploo vertellen hoe zij in 1944 de bevrijding hebben beleefd. Na lovende woorden van wethouder Mark Janssen van Gaal, werd de brunch afgesloten. Velen kozen ervoor om daarna ook de andere onderdelen van het dagprogramma bij te wonen.
Want aansluitend aan de brunch vond in de Matthiaskerk een Bevrijdingsconcert plaats, uitgevoerd door Muziekvereniging Excelsior en de beide koren Joyim en Zowwa Zuuver. En daarna verzorgde Hans Teunissen in het gemeenschapshuis een lezing over Market Garden en werd de film met de vier senioren nog een keer getoond. Bovendien brachten velen een bezoek aan de expositie over oorlog en bevrijding die de heemkring in de voorkamer had ingericht.

Ploon Hendriks serveert een pasteitje. Samen met haar "keukenbrigade" verzorgde ze voor de 80-Plussers een heerlijke brunch

Nieuwsoverzicht